دانلود مقاله انگلیسی

دانلود مقاله انگلیسی از سایت های دانلود مقالات ISI

دانلود مقاله انگلیسی

دانلود مقاله انگلیسی از سایت های دانلود مقالات ISI

در این وبلاگ به معرفی روش های دانلود مقاله انگلیسی از ساینس دایرکت و اشپرینگر و ieee و ... می پردازیم.

بایگانی

وکیل طلاق حرفه ایی

جمعه, ۲۸ تیر ۱۳۹۸، ۰۵:۴۶ ب.ظ

وکیل طلاق و مهریه طلاق در لغت به باز کردن گره از مشکلات است . در حقوق طلاق عبارت است جدا شدن در ازدواج دائم . بر اساس قانون، طلاق خاص نکاح دائم است و در ازدواج موقت طلاق وجود ندارد؛ زیرا زن در عقد موقت با انقضاء مدت یا بذل (بخشیدن مدت باقی‌مانده از عقد موقت) از طرف شوهر، دیگر به عنوان همسر شناخته نمی شود .


نماینده قانونی وکیل طلاق


طلاق در کشور‌ ایران به تصریح ماده 1133 که تیتر می نماید : «مرد میتواند هر وقت که بخواهد زن خویش را طلاق دهد» , به عزم و خواست مرد صورت می گیرد و زن هم در موردها خاصی قادر است از دادگاه درخواست طلاق نماید .


قانون طلاق


در کشور‌ ایران قانون طلاق از فقه امامیه برگرفته شده‌است و اولیه ضابطه مدون و دارای انسجام در قضیه جدایی در سال 1313 به ثبت مجلس شورای ملی رسید . ثبت ضابطه حمایت از خانواده سال 1346 اول قدم قانونگذار در محدود کردن اختیارات مرد در جدایی به شمار میرود . چون تا آن زمان مطابق با ضابطه حق جدایی در اختیار مرد بوده و هرگاه عزم میکرد می‌توانست زن را فارغ از رضایت وی جدایی بدهد . ولی بر طبق ضابطه حمایت از خانواده سال 1346 به دادگاه‌ها اختیار داده شد که تنها در مواقعی مختص به درخواست زن و شوهر یا این که توافق آن‌ها مدرک عدم قابلیت سازگاری صادر نماید .


وکیل طلاق دادگاه خانواده


مبتنی بر این ضابطه , جدایی هر یک از زوجین بایستی بر طبق علل موجه می‌بود . با ثبت ضابطه حمایت از خانواده سال 1353 , اختیار مطلق و نامحدود مرد بر دادن جدایی برداشته شد و هر مورد از زوجین که درخواست کننده جدایی بودند با مراجعه به دادگاه دادخواست جدایی خویش را مستند به یکی‌از مورد ها ذکر شده در ضابطه جدایی مطرح می‌ساختند .


تشخیص وجود این موردها با دادگاه بود . پس از موفقیت انقلاب اسلامی مقررات طلاق در جهت تطابق با شرع مورد تصحیح و باز‌نگری قرار گرفتند که ضابطه جدایی هم از این فرمان مستثنی فقدان و محدودیتی که ضابطه سال 53 برای مرد درخصوص جدایی ساخت کرده بود نابود شد و آن کم محدویت مانده در ضابطه مراجعه مرد به دادگاه برای دادخواست جدایی بود .


وکیل طلاق امروزه یکی از راه های بدست آوردن حقوق از دست رفته در یک ازدواج می باشد . یه گونه ایی که یکی از طرف ها دچار مشکلاتی شده اما توانایی بازپس گیری حقوق خود را ندارد . 

  • کافه عکس

نظرات  (۱)

سلام به شما

خیلی وبلاگ قشنگی دارین

لطفا به ما هم سر بزنید اگه مایلید تبادل لینک کنیم حتما خبرم کنید

با سپاس فراوان

http://learnhtml5.blog.ir/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی